Våronn og salg

Jeg har holdt på med dette blogginnlegget alt for lenge nå. Det har rett og slett ikke vært tid til å skrive noe den siste tiden. Som overskriften sier; vi har drevet en form for våronn. Mens bønder rundt om i landet har pløyd, sådd, gjødslet og sørget for mat til folk og dyr, har vi fikset området rundt huset. Selv om vi ikke har verdens største tomt rundt huset, så er det likevel en hel del som må gjøres. Det er en del småtterier som gjenstår rundt husveggen hva både maling, snekring og annet hagearbeid angår. Jeg brukte hele forrige uke utendørs og jobbet i finværet. Det er jo klart at når det først er steikende sol og kjempevarmt, da skal jeg ut å gjøre godt gammeldags kroppsarbeid... 😅 Men det må gjøres, og det er jo ikke den verste tiden å gjøre det på. Vi skal tross alt ikke klage når vi endelig får fint vær her oppe i Trøndelag. :) Men til tider var det så varmt at jeg trodde bena skulle slippe, haha...😅 Nå er det derimot regn, og det er egentlig litt godt. 



I fjor sommer ble det satt opp ny trapp, nytt gjerde, en ganske stor blomsterkasse og diverse annet som må males og beises. I tillegg har vi byttet kledning på store deler av huset som måtte males på nytt. Vi kjøpte en ubrukelig beis som vi fikk fortalt skulle være bra, men som ikke gjorde susen i det hele tatt. Derfor var vi pent nødt til å kjøpe ny maling (ikke beis denne gangen). Og nå ble det endelig seende bra ut. :) 
Jeg synes det er helt greit å male, selv om det er litt kjedsomt i lengden, er det også litt meditativt. Hele sinnet er i ro og ingen bekymringer, dumme tanker eller annet stress får komme til overflaten. Stort sett hører jeg på Podcast når jeg holder på med slikt, og da er det kun den og arbeidet jeg fokuserer på, og ikke noe annet. Jeg er generelt veldig glad i å bruke kroppen og trives når det er litt arbeid som må gjøres. Straks jeg er innendørs det meste av dagen og må sitte i ro, slik det ofte er mesteparten av året da jeg er student, blir jeg mye mer stresset mentalt. Da kan jeg føle meg uggen og nesten litt svimmel til tider. Det skyldes nok stillesittingen i seg selv, men også kanskje fordi underbevisstheten jobber med noe jeg ikke helt kan sette fingeren på. Derfor synes jeg er det er greit med slike prosjekter der jeg får brukt litt energi. Også er det jo en veldig god følelse når jeg ser at det blir fremgang på prosjektene. 

På bildet under har Fredrik startet prosessen med å rive av gammelt panel. Alt som er fra midt mellom vinduene og ut til høyre har nå blitt revet av, erstattet med nytt og malt ferdig. 
"Malermesteren" i liften! :D
Det er så herlig å se veggen nesten helt ferdig! Endelig er panelet på plass og nå gjenstår bare malingen på resten av veggen. Tenker å få tatt unna det i morgen om været tillater det. 

Det er ikke helt uten grunn til at vi fikser alt nå. Vi må fullføre de prosjektene vi startet på i fjor da vi snart skal selge huset...!! Og det er jo litt skummelt i seg selv, kjenner jeg. Det er jo en prosess som egentlig er ganske fersk, men som vi er fullstendig viet til. Takstmann kommer om ca. to uker så vi må bli ferdig med det som gjenstår så vi får vist frem huset i best mulig stand. Vi har allerede startet prosjekter i det nye huset vårt, men inntil videre vil jeg drøye litt med å si hvor det er også videre. Man vet jo aldri hva som skjer så derfor vil jeg vente bittelitt til. Men jeg kan fortelle at jeg (vi) er super giret! Endelig kan vi få det vi har drømt om på så mange måter. Jeg trives kjempegodt her vi bor nå og det er veldig sentralt, men det er likevel noe som mangler. Plassen vi skal flytte til er et stykke unna her vi bor nå, og det er ikke like sentralt, men det gjør meg absolutt ingenting. Jeg er oppvokst på landet; bokstavelig talt rett ved et jorde og trives godt litt unna folk. Vi må riktignok "deale" med "kuskitlukt", fluer og lengre distanser, men det er likevel helt perfekt. Vi får større plass; innendørs og utendørs, og jeg ser frem til å bli kjent med folket i området. Jeg har virkelig blitt forelsket i plassen og håper alt går slik det skal. Jeg satser på at jeg kan fortelle mer om prosessen i neste post, og forhåpentligvis neste video (som er i produksjon!). :)
Kan røpe såpass at dette er nærmeste naturområde til vårt nye hjem...:) 

Stay tuned!

xo

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

10.mai - snart semesterslutt

Long time no see!