Ett år allerede over

Nå er mitt første år som masterstudent ferdig. Og det føles både rart og veldig, veldig godt. Det har gått så utrolig fort! Dette tror jeg faktisk er første gang jeg er ferdig med et semester før 17. mai. Jeg ble litt bekymret da jeg så eksamensdatoene i vinter å innså at dette semesteret kom til å gå veldig fort. Men samtidig ble jeg veldig glad for å se at jeg kom til å få tidlig sommerferie. Nå er det offisielt sommerferie og endelig kan jeg ta meg tid til å lese bøker som ikke er pensum. Jeg starter alltid på bøker underveis i semesteret, men rekker nesten aldri å bli ferdig med dem så de blir alltid liggende på et eller annet bord å venter. Jeg synes det er så rart å lese noe annet enn pensum midt i et semester for jeg tenker alltid at hvis jeg har tid til å lese så bør jeg lese pensum. Men nå som skolesemesteret er over får jeg endelig ro i sjela til å lese det jeg faktisk har lyst til. Nå er det den nyeste boken til Tom Egeland, "Sølvmyntene", som står på planen. Jeg er stor fan av Tom Egeland, og særlig Bjørn Beltø serien. Jeg har lest dem alle og nå gleder jeg meg til å begynne på den siste boken. 

Kjøpte den signert også. 😁 Jeg elsker bøker som er signerte, selv om de ikke er signert personlig til meg så er det likevel litt stas. 

Etter alt av eksamener ble ferdig var det tid for langhelg. Lørdag ble startet til svigerbror for å ferie hans bursdag. Vi fikk servert deilig lunsj, mimosa, kake og kaffe. Det var veldig hyggelig. :)

Senere samme dag fikk vi besøk av ei venninne. Vi spiste ost og kjeks og drakk vin med begge hender. Noe som kjentes til gangs dagen derpå, haha! Men det var absolutt verdt det! Det var superkoselig, så litt skallebank dagen derpå får man tåle. 

Vi drakk også prosecco som kun selges på Svalbard. Vi kjøpte to stk. fra Nordpolet (elsker det navnet) da vi var der i mars, men har ikke smakt på noen enda. Lørdag var ypperlig anledning til åpne en og jammen var den ikke så verst! Veldig fruktig og god, men heldigvis ikke for søt. 

Se så fin etikett da gitt!


På mandag var det dags for 17.mai feiring. Dagen ble feiret med sjampanjefrokost (strengt tatt lunsj/brunsj) og gode venner. Dette var vår femte sjampanjefrokost her hjemme. En slags tradisjon jeg liker godt. Det ble, som i fjor, en litt mer amputert feiring, og jeg hadde helt ærlig ikke trodd vi kom til å være i samme situasjon i år igjen. Nå var det riktig nok litt bedre i år, da vi kunne be sammen en liten gjeng, men likevel var det ikke helt det samme da alle vet man må være litt ekstra forsiktig pga. smitterisiko. Dette er første gang vi har besøk av mer enn to/tre stykker på snart ett år! Sist vi hadde såpass "mye" folk på besøk var vel i fjor sommer da koronaen nesten ikke var å se her oppe i Trøndelag. 

I år ble vi til sammen 8 stk. og det ble selvsagt tatt hensyn til koronaregler og anbefalinger. Alle vasket hender ved ankomst, antibac ble satt frem (og brukt!) og jeg og Fredrik porsjonspakket all maten før folket kom. Det tok noe tid, det skal sies, men det var verdt det. Det føltes bra at alle fikk sin "egen" mat. Det var en veldig koselig dag, selv om været ikke var helt med oss i år heller. Sikkert noe med koronaen å gjøre, for det var dårlig vær i fjor også. 😂 Utover dagen ble grillen fyrt opp, selv om det regnet. Vi har en kjempestor parasoll vi slo opp over grillen så det var i grunn null stress. Alt i alt var det var en skikkelig fin dag. Det var hyggelig med så mange på besøk igjen! :) 

Det ble tatt overraskende lite bilder i år og det ble heller ikke brukt bunad, så derfor legger jeg med bilde fra en tidligere feiring der både jeg og Fredrik hadde bunad på. :)

18.mai dro vi til mamma for å feire hennes bursdag, dog noen dager på etterskudd. Det var som alltid veldig koselig. :)

Det har generelt vært en innholdsrik langhelg omgitt av bra folk og familie. 

Nå skal jeg drikke ferdig kaffen min og begynne på "Sølvmyntene". 

Ha en fin dag!

xo

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

10.mai - snart semesterslutt

Våronn og salg

Long time no see!