Ny inspirasjon

(English below)

Den siste tiden har jeg følt på en ny form for inspirasjon. Jeg vet ikke helt hvilken type inspirasjon dette er; om det er i forbindelse med skriving, foto eller video, men det er en form for inspirasjon og kreativitet som må ut. Hele livet har jeg hatt en følelse av kreativitet som må ut, og noen ganger kjennes det ut som en ekkel kløe innvendig - som en følelse av rastløshet. 
Generelt har jeg mye energi og er ofte rastløs. For de som kjenner meg godt vet hvor mye energi som må ut til tider, haha! Jeg har mye på hjertet, prater og tuller mye og er generelt en person som kanskje tar en del plass? Samtidig er jeg ganske rolig også, så det er en litt rar kombinasjon det der. Alt dette kokes sammen til å bli en litt rar følelse innvendig. At jeg har en kreativ side som må ut er det likevel ingen tvil om, det er bare å vite hvor jeg skal starte for å få utløp for alt. 

En kreativ hobby jeg har hatt i mange år som er med på å holde noe av denne rastløsheten i sjakk, er fotografering. Det har alltid vært en stor del av meg og mitt liv. Jeg kan bokstavelig talt hoppe av glede om jeg får øye på nordlys, stjerner, vakre fjell, trær eller helt enkle ting som snø på store grantrær. Jeg lar meg fascinere av helt enkle ting og forsøker å se det fine i små ting. Derfor har jeg tatt bilder av absolutt alt og ingenting siden jeg fikk mitt første kamera. Jeg har så mange bilder og så mye materiale liggende på diverse harddisker at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte om jeg skal se gjennom alt. Og slik er det enda; alt skal tas bilde av og dokumenteres på et eller annet vis. 😅
Nå, etter jeg kjøpte min første drone, har fotograferingen blitt annerledes på en god måte. Når jeg får gode dronebilder og kanskje noen fine videoklipp i tillegg, kjenner jeg at noe av den indre uroen, eller den indre kløen, stopper litt. På en bra måte. Nå kan jeg drømme meg bort og ta bilder og video av naturen på den måten jeg virkelig ønsker! Som følge av dronevideoene har jeg også begynt å eksperimentere litt med video og holder på å lære meg det elementære i Adobe Premiere Pro. Det er mye å sette seg inn i, men så utrolig gøy det er når man kjenner det går fremover. :) Jeg har med andre ord noen små "prosjekter" på gang som jeg gleder meg til å dele med dere etter hvert. 

Uansett; det kjennes godt å skrive igjen og kanskje jeg får utløp for flere kreative sider fremover? :) 

Stay tuned!

xo

Bilde fra en vakker dag i April. Tatt med min kjære drone.❤
--------------------------------------------

Lately I’ve been feeling a form of new inspiration. I do not quite know what kind of inspiration it is; whether it is writing, photography or video, but it is a form of inspiration and creativity that needs to come out. All my life I have had a feeling of creativity inside that needs to come out, and sometimes it's like an itch inside. I do not know how to explain it, but it's both a good and a bad feelin. I have a lot of energy, and for those who know me, know how much energy that needs to come out, haha! I have a lot on my mind almost all the time! I talk a lot, joke a lot and am just a person who might take up a lot of space? At the same time, I'm quite calm, so it's a bit of a weird combination. My creative sides need to come out one way or another, I just need to figure out how.

Photography has always a way for me to be creative, and now that I got my I can take pictures in a new and completely different way. Because I can be creative in a new way, I feel that some of the inner turmoil stops a bit. In a good way.

I've also started experimenting with video editing. Now I am trying to learn the basics of Adobe Premiere Pro. There is a lot to learn but so much fun when it’s moving forward. :)

Regardless; it feels good to write again and hopefully this will be a good thing for me and my creative needs. :)

Stay tuned!

xo




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

10.mai - snart semesterslutt

Våronn og salg

Long time no see!