Endelig!

Nå er det igjen en stund siden jeg har vært her inne. Og grunnen til det er at det er mye som skjer om dagen. Jeg er i praksis hos Trondheim Fylkeskommune og har vært der nå siden 11.oktober og blir ferdig 03.desember. Noe som betyr at jeg får lang juleferie i år! Det skal bli godt, da det har gått veldig i ett de siste månedene. Noe skyldes skole og noe skyldes hussalg og flytting, som jeg var inne på i forrige innlegg. Men mest av alt har det vært skole som har satt en stopper for "bloggingen". Jeg har rett og slett ikke hatt tid, og høsten startet med seks intensive uker med utarbeiding av prosjektrapport og videre over til praksis. I mellomtiden har jeg fokusert på å få huset vårt (altså "ny" huset) levelig og i stand slik at vi kan bo her uten å vasse i rot. Og det er noe som tar tid. Bare det å plassere møbler sånn noen lunde på plass er litt vrient. Det er foreløpig ikke helt vår stil ennå, da mange av møblene sto her fra før og vi har fått noen møbler av pappaen min. Det fungerer bra, men jeg gleder meg jo selvsagt til å få møbler i den stilen og fargene vi vil ha. Nå er det ganske 70-80 talls her pga. farger på panel osv., men det er heldigvis bare et malingsstrøk unna så er vi der. Heldigvis er det ingen "crazy" 70-talls tapeter eller noe, men likevel så merkes det at det er noen tiår siden fargen på panelet var moderne. 

Selv om alt ikke er helt på stell ennå, fikk vi flyttet så og si alt av kjøkkenutstyr og andre nødvendige ting for en liten stund siden, og nå begynner de gamle rutinene å komme på gli. 

Når vi først er inne på tema hus og flytting så har vi endelig solgt det "gamle" huset!! Det ble solgt forrige torsdag, 11.11, på selveste bursdagen til Fredrik! Snakker om bursdagsgave! Det var en skikkelig lettelse og nå har vi endelig hentet resten av møblene våre. Vi har riktignok noe småtterier igjen, men vi har fått utover det viktigste. Nå kan vi også begynne planleggingen av videre oppussing og renovering her hjemme. Hussalgsprosessen har heldigvis ikke vært en veldig lang prosess, det har i grunn gått fort, men det har vært en del visninger og folk som ikke har holdt avtalene sine, og derfor har det vært litt stressende. Men vi har vært heldige med at vi ikke har vært nødt til å bo i huset mens prosessen har foregått. Vi har hatt et visningsobjekt nå i mange måneder og megler har kjørt visninger som det har passet. Vi har ikke trengt å være hjemme heller, så det har vært veldig greit sånn sett. Selv om vi har sluppet unna det verste stresset, så er det likevel en usikkerhet som gnager i magen. "Når blir det solgt? Kommer det noen på visning? Hva får vi igjen for huset?" også videre. Det har vært litt spørsmål som har surret, men NÅ er det gjort! Det har ikke helt gått opp for hverken meg eller Fredrik at huset faktisk er blitt solgt. Jeg var innom der samme dag det ble solgt, og da var det litt rart å tenke på at det faktisk er solgt. Samtidig så har det ikke føltes som hjemme den siste tiden. Vi har ingenting der, og til og med lukten inne har forandret seg litt og jeg kjenner ikke helt igjen huslukten. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men når man vært borte fra hjemmet en stund så kjenner man på en måte igjen huslukten sin og at det lukter hjemme. Nå er noe av den lukten forsvunnet. Jeg tror det har noe med å gjøre at det har vært en del visninger og ulike mennesker har vært innom. Og vi ikke har vært der. Da endres det jo noe. Som er litt rart. Det skal sies at det har ikke vært hverken tv, klær, kopper og kar i skapene på lenge, så det er nesten helt tømt. Likevel er det litt snålt å være der. At nå er det like før at noen andre skal bruke huset vårt som sitt og sette sitt preg på det. 

Men det er også en veldig spennende tid i møte. Nå er det bare å kjøre på med planlegging så vi får det nye huset vårt i den tilstanden vi vil. Det er virkelig en herlig tanke. Nå som vi har bodd en stund i vårt nye hjem, får vi tid til å tenke på hva vi vil ha, og hva vi ikke vil ha. Vi har god tid til å tenke oss godt om så vi finner de løsningene vi ønsker. Det er et stort hus så det er greit å ha en plan om hva som skal prioriteres først og hva som kan prioriteres sist. Vi har lagt en del planer allerede så ting er på gli, men siden det er et stort prosjekt så det er greit å ha tunga rett i munnen og gjøre ting i riktig rekkefølge. 

Jeg har troen på at dette blir bra. :) 

(Bilde fra vårt forrige hjem. Bilde fra annonse)



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

10.mai - snart semesterslutt

Våronn og salg

Long time no see!